ist-M.04:02 » M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 27 Ağu Cum, 2010 18:01

Arkadaşlar bir ara setlerin yeniden 4 lü çalışmaya başlaması ile ilgili bir şeyler yazılmıştı. Bu konuya açıklık getirelim, sizlerin zaten yerinden bildirdiği üzere setler 4 lü çalışmaya geri döndü. Fakat bu 8 li çalışamayacağı anlamına gelmiyor. Sinyalizasyona ilk geçildiğinde 8 li araçlar için çalışıyordu, şu anki yapıda 4 lü çalıştırmakta mümkün hale geldi, ayrıca esnek bir sinyalizasyon ile mesela Taksim-Seyrantepe gibi dışarı dallanan ya da dışarıdan gelen fakat sinyalizasyon sistemine bağlı hatlardan da işletmeler yapılabilecek, bunu ilgili başlıkta yazacağım zaten.

Bu 3 başlıktan birinde anlatmıştım zaten işletme önümüzdeki bir kaç yıl da 8 li işletme yapmayı düşünmüyordu, şu an 4 li dizinin bu hattın kapasitesini karşıladığı hesaplanıyor, yani sistem yine 4 lü olarak devam edecek, ama belli olmaz millet sesini yükseltirse Başkan seçim öncesi, boşverin elektrik harcamasını verin 8 li yi gitsin diyebilir :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 27 Ağu Cum, 2010 19:55

8'li dizilere gerek olmadığını düşünüyorum, 4'lü diziler mümkün olan en sık aralıklarla çalıştırılsın kafi...

Kullanıcı avatarı
maylo
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 23 Haz Çrş, 2010 12:54

Mesajgönderen maylo » 31 Ağu Sal, 2010 10:25

Merhabalar.Kötü haberim var şu Acil Çıkışların hakkında.İnanınki mail yollarıyla bu bilgiye edinmek için haftalarca veya aylarca bekleyebiliriz.Ancak kendi gözlerimizle gidip buna şahit olmak gerekir. Taxim-AOS'ye doğru yeni yapılmış istasyonlar Sanayi Mahallesi, İTÜ Ayazağa, Atatürk Oto Sanayi,Darüşşafaka istansyonlar'da acil çıkış'lar bulunmamaktadır tüneller dahil tabiki sadece Esat Beyin söylediği gibi hat geçitleri vardır.Diğer istasyonlar'da bulunan acil çıkış kapıları ise kilitli.Başımıza ve onca insanların gelmesini istemeyiz ama farz edelimki bi acil yangın mudahale olursa,insanlar nereye kaçıcak acaba? Ve Güvenlik hiç sormayın,adamlar istasyonları cameralara emanet ediyolar yaptıkları fazla bir şey yok.Yani bir Müfetiş gelse bir ceza kesiceğini eminim.
:idea:

sinyalmuh
Mesajlar: 4
Kayıt: 02 Eyl Prş, 2010 08:52

Sinyalizasyon mühendisi

Mesajgönderen sinyalmuh » 02 Eyl Prş, 2010 09:03

Merhaba, bu foruma ilk mesajım ve bu forumu yeni keşfettim. Sanırım bu forumdakileri bilgilendirme açısından oldukça faydalı olabilecek biriyim zira ben bu projede sinyalizasyon mühendisi olarak çalışıyorum.

İlk mesajımda şu havadisi verebilirim; geçen gün resmi açılışının yapıldığı Darüşşaafaka istasyonu bugünden itibaren halkın da hizmetine girmiştir. Bu sebeple bu konunun başlığı belki de artık Taksim-AOS yerine Şişhane-Darüşşafaka olmalıdır :)

Hacıosman için ise biraz daha beklenmesi lazım çünkü daha inşaat işlerinin tamamlandığını sanmıyorum. Bu tamamlanınca sinyal testleri ve sonra da sistem testleri yapılacaktır. Bu sebeple benim en optimist tahminim Ocak 2011 olacaktır.

Bu forumu iş yoğunluğundan ne kadar sık takip edebilirim bilmiyorum ama sorularınıza olabildiğince cevap vermeye çalışırım.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 02 Eyl Prş, 2010 10:06

Darrüşafaka şimdi açıldı mı yani?

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 02 Eyl Prş, 2010 10:23

sınyalmuh aramıza hoşgeldin, keşke ismini kullansaydın. Madem bize bilgi verebileceksin, benim merak ettiğim husus bizim eski Alstom'ların entegrasyon işleri nasıl gidiyor, vagonlara neler yapacaklar, kaçında işlem bitti. Bize biraz Alstom'ların durumundan haber verirmisin?

sinyalmuh
Mesajlar: 4
Kayıt: 02 Eyl Prş, 2010 08:52

Mesajgönderen sinyalmuh » 02 Eyl Prş, 2010 11:36

@kemal: Evet Darüşşafaka bugün halka açıldı.

@Hakan: Burada verebileceğim bilgiler yüzünden çalıştığım firmayı zor durumda bırakabilme ihtimaline karşılık gerçek ismimi vermem doğru olmaz. Alstom araçlarından birinde ağustos ayından itibaren prototip entegrasyon çalışmaları başladı. Trendeki eski sinyal sistemine ait tüm ekipmanlar söküldü, yeni Siemens sinyal sistemine uyumlu onboard ekipmanlar takıldı, şu anda yeni kablolama işlemleri Seyrantepe depoda devam etmektedir. Bu işler de bittikten sonra sinyal statik ve dinamik testlerine girecektir araç. Test süresi aracın testlerdeki başarısına göre değişebilir ama gene benim kişisel tahminim ilk prototip aracın test aşamasına gelme süresi Ekim ayını bulacaktır. Eğer testler başarılı geçerse kalan 7 araç çok daha hızlı olarak tamamlanır çünkü asıl zaman alan prototip trenidir.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 02 Eyl Prş, 2010 12:14

Teşekkürler, o zaman prototipin işi bitince bizi de haberdar edersen seviniriz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Eyl Prş, 2010 13:05

Test aşaması ile birlikte prototipin işletmeye hazır hale gelmesi için Kasım diyebiliriz o zaman. Bu tarihten sonrada diğer 7 dizinin süreci az çok ortaya çıkacaktır.

Aslında bu hattın sinyalizasyon sistemi ile ilgili zamanında bir başlık açılmıştı, isterseniz orada da sinyalizasyonun diğer kısımları ile ilgili sorular sorabiliriz. M2 Hattının Sinyalizasyonu CBTC Olacak ismindeki başlıkta daha net soru ve cevaplar olabilir, tabii ki kimseyi sıkıntıya sokmadan sadece işin teknik boyutu ile alakalı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16698
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Eyl Prş, 2010 13:53

Sinyal Mühendisi arkadaşımızın verdiği bilgi ile öğrendiğimiz ve teyitte aldığımız üzere bugün sürpriz bir şekilde Darüşşafaka istasyonuda sisteme dahil oldu, yani şu anda yolculu taşıma yapılıyor. Başlığı buna uygun olarak Taksim-Darüşşafaka şeklinde değiştirdim, Şişhane halen mekik işletme olduğu için ayrı başlık altında yürüteceğiz.

Böyle parça parça açılınca bende kronolojiyi takip edemez oldum :) sonuçta bir istasyon daha açıldı, zaten tüm işleri bitmişti. Benim tahminim bu referandum dalgası öncesi Başbakanlığın programı yoğun olduğu için belediye bir ara kopartamamış olabilir, dolayısı ile açıldığı duyurulan bir yeri yolcuya açmamak eksi olacaktı, böyle bir eksidense şakşaksız artı tercih edilmiş olabilir, hayırlı uğurlu olsun.

sinyalmuh
Mesajlar: 4
Kayıt: 02 Eyl Prş, 2010 08:52

Mesajgönderen sinyalmuh » 02 Eyl Prş, 2010 15:58

Bulunduğum konum itibariyle yalnızca sinyal değil projenin genel ilerleyişi hakkında da bilgi sahibi olduğum için proje ile ilgili genel konuları buradan, sinyal ile daha teknik konuları ise bahsettiğiniz başlıktan cevaplayabilirim.

Bir diğer istasyon Seyrantepe istasyonu ise sadece tek peronlu olarak, Sanayi-Seyrantepe mekik şeklinde eylül sonu gibi açılabilir ama o konuda tam kesin bir şey söyleyemeyeceğim.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Darrüşafaka hizmette

Mesajgönderen kemal » 03 Eyl Cum, 2010 16:11

Resim

Resim

Resim

Resim
Maslak Acınadem Hastanesi çıkışı.
Resim
Darrüşafaka konseptine göre kitaplık heykeli.
Resim

Resim
Darrüşafaka hakkında bilgi ve uçuşan kitaplar.
Resim
Peron ve bilet holü arası orta katta tavan süslemeleri.
Resim

Resim
Hacıosmana doğru giden tünel.
Resim

Resim


“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir